143 件中 61 - 80 件目
ストレス評価を目的としたケア労働環境における生体計測, 電気学会計測研究会, 2010年12月17日
Evaluating hemodynamic responses of student in e-learning courses by using MPCA and SVM, Joint 5th International Conference on Soft Computing and Intelligent Systems and 11th International Symposium on advanced Intelligent Systems, 2010年12月08日
Dataset Analysis of an Epidemic Study by Using a Soft Computing Aproach of Student’s Fatigue Prediction, 42nd Asia-Pacific Academic Consortium for Public Health, 2010年11月24日
Development of QRS Detection by Using Choquet Integral Agent Networks, International Conference on Advanced Computer Science and Information System 2010, 2010年11月20日
Kansei physiology: method and evidence, International Conference on Advanced Computer Science and Information System 2010, 2010年11月19日
MEMS-ECM センサーによる脈波測定, 第31回バイオメカニズム学術講演, 2010年11月06日
The Effect of Chronic Stress on Male University Students in Their Final Examinations, 10th International Congress of Neuroimmunology, 2010年10月27日
Data Mining the Relationship between Psychological and Physiological Stress Measurement Using Rough Set Analysis, 2010 IEEE International Conference on Systems, Man and Cybernetics, 2010年10月10日
唾液バイオマーカーによるストレス評価-エビデンスと課題, 第8回生活支援工学系学会連合大会, 2010年09月19日
Evaluation of Student’s Physiological Response Towards E-Learning Courses Material by Using GSR Sensor, 9th IEEE/ACIS International Conference on Computer and Information Science, 2010年08月16日
Classification of Student’s Physiological Response Towards Evaluating E-learning Course Materials, the IADIS International Conference e-Learning 2010, 2010年07月26日
Evaluating the Attitude of a Student in e-Learning Sessions by Physiological Signals, the IADIS International Conference e-Learning 2010, 2010年07月26日
快眠が朝のポジティブ感情に与える効果に関する実験的検討, 日本睡眠学会第35回定期学術集会, 2010年07月01日
Improving Choquet Integral Agent Network Performance by Competitive Learning Algorithms, 2nd International Conference on Soft Computing, Intelligent System and Information Technology, 2010年07月01日
Anticipation of the Attitude of Students: Passive or Active Coping with e-Learning Materials Result in Different Hemodynamic Responses, ED-MEDIA 2010--World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, 2010年06月28日
Study on Student’s Physiological Response towards E-Learning Courses Using Physiological Sensors, ED-MEDIA 2010--World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, 2010年06月28日
疲労回復と睡眠の質と自律神経活動の関連についての検討, 第28回日本生理心理学会大会, 2010年05月15日
睡眠良否と作業記憶, 感情コントロール機能に関する検討~睡眠脳波、睡眠感と唾液バイオマーカーの観点を交えて~, 第28回日本生理心理学会大会, 2010年05月15日
長期的なストレスを反映する唾液バイオマーカーの探索-卒業研究実施者による小規模プロスペクティブ・スタディ(1)-, 日本生理人類学会第62回大会, 2010年05月15日
唾液バイオマーカーを用いた看護および介護就労者におけるストレスの定量評価, 第3回 長岡三古老人福祉学会, 2010年03月22日
Copyright © 2007 Nagaoka University of Technology, All Rights Reserved.